HENSEM DAN CANTIK BELAKA

ATTENTION

Assalamualaikum..
Disini diingatkan bahawa perkara-perkara yang berkaitan dengan agama, diminta dibuat rujukan terlebih dahulu dengan orang yang lebih arif dalam bidang ini..sebelum mengambilnya sebagai rujukan..
Sekian..

!!!!!!!!!!!!!!!! MY BLOG LIST !!!!!!!!!!!!!!!!

07 May 2011

Selamat Hari Ibu



asalamualaikum..

Sempena Hari Ibu ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada ibu saya dan kepada semua ibu-ibu yang menjalankan tugas sebagai seorang ibu dengan penuh sabar dan tidak pernah mengenal erti penat dan jemu.

Begitu banyak pergorbanan ibu kepada kita sehingga tidak mampu dibayar dengan wang ringgit. Dari kecil hingga dewasa mengasuh, mendidih dan menjaga kita. Sungguh besar pergorbanan seorang ibu. Dihari yang bermakna ini, mari sama-sama kita membuat satu perkara yang boleh menghiburkan ibu kita.

Akhir kata, saya kongsikan untuk tantapan semua..

Linang pergorbananmu demi 9 bulan
Didetik penantian kau berjuang
Hidup mati kau sandarkan
Demi sebuah kehidupan kau bertaruh

Disaat mulai bertumbuh kau temani
Diwaktu sakit kau terjaga
Hadirmu obati segala penyakit
Terjaga saat musibah menimpa

Sungguh besar pengabdianmu
Pengorbananmu tiada berbanding
Hatimu setulus tindakanmu
Kau ajari baik buruk kehidupan

Kaulah penjagaku dan peyayangku
Disaat ku perlu kasih kau selalu ada
Sungguh besar kesalahanku telah lukai
Terima kasih ibuku tercinta.

sekian.
sebagai renungan..

6 comments:

  1. Selamat Hari Ibu kepada seluruh warga ibu di dunia. Pada mereka yang masih memeliki & merasai kasih seorang ibu, hargainya....

    Andai diberi saya ruang, akan saya putar seketika masa yg berlalu, agar saya dapat mencurahkan sepenuhnya kasih & waktu saya buat ibu yang telah pergi.

    Sekian....

    ReplyDelete
  2. sayang mak kita..hihihi..... nice post....

    ReplyDelete
  3. setiap hari adalah hari ibu

    miss my mum

    ReplyDelete
  4. Volkswagen Beetle dlm harian metro , nk tau siapa yg design ?.http://gilamodified.blogspot.com/2011/05/volkswagen-beetles-in-harian-metro-may.html

    ReplyDelete
  5. tq kepada semua..
    selamat hari ibu kepada semua ibu diluar sana. :)

    ReplyDelete

komen-komen lah untuk mengeratkan silaturahim..
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...