HENSEM DAN CANTIK BELAKA

ATTENTION

Assalamualaikum..
Disini diingatkan bahawa perkara-perkara yang berkaitan dengan agama, diminta dibuat rujukan terlebih dahulu dengan orang yang lebih arif dalam bidang ini..sebelum mengambilnya sebagai rujukan..
Sekian..

!!!!!!!!!!!!!!!! MY BLOG LIST !!!!!!!!!!!!!!!!

09 May 2011

Jawapan Dari Nuffnang



asalamualaikum..

Hari ini saya hendak buat review sikit mengenai iklan nuffnang. Entri hari ini berkaitan dengan entri yang lepas iaitu Kepada Blogger Muslim yang telah dibuat oleh saya.

Kepada sesiapa yang belum membaca lagi, entri itu berkaitan iklan yang dipaparkan oleh setengah syarikat pengiklanan tidak sesuai untuk blogger muslim.

Saya menerima comment dari seorang blogger iaitu Muhammad Ahmad. Bunyinya macm ini..

"Bismillah: Terimakasih, pengisian anda sungguh bermakna dan bermanfaat. Namun Maafkan saya kerana menambah. Dalam Nuff Nang pun ada iklan-iklan yang tidak boleh dimiliki oleh umat Islam. Contohnya sekarang ini iklan anda menyiarkan gambar perempuan diurut di belakang. Walaupun tidak nampak bahagian yang amat sesitif, namun gambar belakang itupun sudah cukup haram untuk dipamerkan."

Disebabkan dari itu, saya menghantar tiket kepada nuffnang untuk mengetahui mengenai iklan ini dan bolehkah kita menolak jika iklan yang dipaparkan tidak bersesuian. Alhamdulillah, respon dari pihak nuffnang amat baiklah.

Jawapan dari pihak nuffnang :

Terima kasih untuk berkongsi. Malangnya, kami mohon maaf untuk berkongsi bahawa blogger tidak boleh memilih iklan yang akan dipaparkan dalam blog mereka. Selain itu, baik CPC dan iklan CPA adalah saling berkaitan, oleh kerana itu, tidak ada cara bagi anda untuk memiliki iklan CPC sendiri.

Namun, ada menetapkan penapis di dalam akaun anda untuk kempen iklan yang mungkin sensitif seperti alkohol dan tembakau di mana blogger boleh memilih keluar dari mereka. Selain itu, jika anda melihat iklan tertentu yang menunjukkan anda tidak selesa dalam blog anda, anda boleh menulis kepada kami dan kami boleh mengambil tindakan untuk menghentikan kempen jika kempen CPM.

Jadi dari sini, jika kita mendapat iklan yang tidak sesuai kita boleh menghentikan kempen tersebut. Tetapi hanya kempen untuk CPM sahaja. Jika anda mempunyai sebarang masalah, hantarkan sahaja tiket kepada pihak nuffnang. Jangan malu2..

sekian..
sebagai renungan..

10 comments:

  1. thanx for sharing.... lepas ni dah tak malu la dah nak hantar tiket ke nuffnag... ^_^

    ReplyDelete
  2. terima kasih. sentiasa menjadi ingatan....

    ReplyDelete
  3. khairul: tq
    Hanim : tq..ok jgn malu2 dah..he3
    Normaliza : sama2..mm he3..trma kasih..

    ReplyDelete
  4. hantar ticket tu ape?

    ReplyDelete
  5. dia mcm pertanyaan soalan kepada nuffnang..
    melalui tiket untuk dihantar..
    contact us > create ticket "disini pilih ke bahagian mana tiket @ soalan hendak dihantar > next..and tulis apa sahaja soalan yang hendak ditanya..pihak nuffnang akan membalasnya..
    TQ.

    ReplyDelete

komen-komen lah untuk mengeratkan silaturahim..
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...