HENSEM DAN CANTIK BELAKA

ATTENTION

Assalamualaikum..
Disini diingatkan bahawa perkara-perkara yang berkaitan dengan agama, diminta dibuat rujukan terlebih dahulu dengan orang yang lebih arif dalam bidang ini..sebelum mengambilnya sebagai rujukan..
Sekian..

!!!!!!!!!!!!!!!! MY BLOG LIST !!!!!!!!!!!!!!!!

27 December 2011

Tips Hendak Membeli Laptop

Assalamualaikum..

Hari ini, saya hendak kongsikan beberapa tips untuk anda membeli laptop. Mungkin ini, dapat membantu anda dari kerusingan ketika hendak membeli laptop.

1. Penggunaan – Motif atau tujuan utama laptop tersebut dibeli. Jika untuk bermain games perlukan laptop yang lebih canggih. Jika hanya untuk menaip dan melayari internet, cukup sekadar yang sederhana.

2. Budget – Berapa budget, anggaran atau lebih senang duit yang anda ada. Lebih digalakkan membeli secara tunai berbanding menggunakan kaedah hutang. Lebih menjimatkan. Tetapi tidak salah membeli menggunakan kaedah hutang, ansuran seperti kad kredit, cuma tidak disyorkan.

3. Warranti – Jaminan sesuatu laptop kebiasaannya adalah satu tahun. Tetapi kita tidak mahu menggunakan laptop dalam tempoh satu tahun sahaja. Mahukan lebih daripada itu. Pastikan warranti lebih lama supaya kita lebih bersedia dengan kemungkinan buruk.

4. Buat pemerhatian – Kunjungi mana-mana kedai yang menjual laptop. Tanya dan buat perbandingan antara satu produk atau jenama dengan yang lain. Tidak terburu-buru membeli dengan tawaran kerana ianya melibatkan duit yang beribu-ribu. Pastikan jangan tertipu.

5. Tanya pemilik – Ini salah satu cara paling berkesan sebelum membuat sebarang tindakan. Pemilik laptop, biasanya rakan-rakan sendiri lebih mudah memberikan nasihat, pro dan kontra sesebuah laptop yang ingin dibeli.

6. Model - Jenama juga memainkan peranan penting. Kadangkala jenama memberikan keyakinan kepada kita untuk membeli.

7. Bantuan – Servis bantuan selepas jualan juga penting. Ke mana kita akan rujuk jika ada masalah? Siapa kita perlukan? Bagaimana dengan servisnya? Adakah meluas?

Semoga ini dapat membantu anda untuk memilih dan membeli laptop yang diingikan. Diambil dari satu forum perkongsian..

Sekian..
Sebagai Renungan.

Entri Lama: Berhati-hati Dengan Cermin Ada Muslihatnya, Merokok 15 Kesan Pemusnah Imej, Jum Exchange Banner, Kisah Seekor Ulat Dengan Nabi Daud A.S, Belajar Asas Kod HTML 3

5 comments:

  1. tulisan yang baik untuk di simak,,nice post

    ReplyDelete
  2. benar semua yang sobat tulis diatas, saya pun jadi perlu merenung kembali jika untuk membeli kompter jinjing. Meskipun harganya tidak mahal tapi belum ada anggaran untuk barang yang satu ini. salam

    ReplyDelete
  3. Thiѕ ρaragraph is actually a plеaѕant one
    it asѕіѕts neω іnternet pеoplе, ωho are
    wіshіng іn favoг of blоgging.


    Feеl free to surf to mу blоg ρost .
    .. lowes garden center
    Also see my page :: garden center magazine

    ReplyDelete

komen-komen lah untuk mengeratkan silaturahim..
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...