HENSEM DAN CANTIK BELAKA

ATTENTION

Assalamualaikum..
Disini diingatkan bahawa perkara-perkara yang berkaitan dengan agama, diminta dibuat rujukan terlebih dahulu dengan orang yang lebih arif dalam bidang ini..sebelum mengambilnya sebagai rujukan..
Sekian..

!!!!!!!!!!!!!!!! MY BLOG LIST !!!!!!!!!!!!!!!!

09 February 2011

Petua Mencerah Dan Melincinkan Kulit

asalamualaikum..
hari ini saya ingin berkongsi sedikit dengan smua pembaca SR tntang petua untuk mencerah dan melincinkan kulit sama ada pada girl mahupun boy..

  1. satu biji buah tomato masak dicampur 1 sudu teh susu tepung. letakan dan perlahan-lahan gosakkan pada muka dan leher. 
  2. 1/2 genggam kacang hijau dicampur 1/2 genggam kacang dhal, rendamkan semalaman. keesokan harinya dikisar bersama yogurt. ratakan pada muka dan leher, tunggu sehingga kering dan bilasnya. lakukan dengan seberapa kerap yang boleh.
  3. 1 biji sengkuang dan 1 biji carrot dikupas. rendam segenggan beras untuk 3 malam. kesemua bahan ini hendaklah dikisar sehingga halus. sapukan pada muka setiap hari untuk 20-30 minit dan bilas nya dengan air.
  4. 1 biji kentang, dibuang kulitnya dan dicampur dengan 1 biji kuning telur. lumurkan pada muka dan bila kering terus dibilas dengan air suam sehingga bersih.
  5. 1 biji timun dibuang kulitnya dikisar dan ditapis. ambil airnya disapukan pada kulit dan dibiarkan 20 minit. kemudian dibilaskan dengan air bersih.
semoga dapat membantu anda untuk inginkan mencerah dan melincinkan kuliut..

sekian..
sebagai renungan..

No comments:

Post a Comment

komen-komen lah untuk mengeratkan silaturahim..
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...